Information till medlemmar i Källeryds Fiber

Alla fastigheter anslutna till Källeryds Fiber har ett basutbud från Telia som består av:

  • Bredbandstjänst 100/10 Mbit/s
  • Tv & Streaming Lagom
  • Bredbandstelefoni

Ovanstående ingår i den månadsavgift som fiberföreningen fakturerar abonnenten.

Önskar du tilläggstjänster eller snabbare Internet kan du själv beställa detta via www.telia.se/privat/mitt-telia. Du loggar in med bank-ID hos Telia.

Teknisk support

Om du får problem med dina tjänster är det till Telia du först och främst ska vända dig.

  • Telia gruppavtals-support: 020-20 20 70
    Öppet 8 - 17 vardagar. Uppge att du ligger under avtalsnummer KO77257.
  • Telia support för privatpersoner: 90200
    Lite mer generösa öppettider än Gruppavtals-supporten.

Får du problem med nätverksutrustningen så hjälper dig Telia med support och eventuellt utbyte.

Inför försäljning och utflyttning

Om du planerar att sälja och flytta från en fastighet som är ansluten till Källeryds Fiber ska du tänka på följande:

  • Meddela mäklaren som ska sälja fastigheten att köparen tar över insatsen i fiberföreningen. Köparen kommer att bli medlem i fiberföreningen och blir fakturerad för basutbudet.
  • När försäljningen är genomförd tar du kontakt med fiberföreningens styrelse för att få hjälp att skriva ett överlåtelsekontrakt. Det gör att insatsen, medlemskap i fiberföreningen samt fiberanslutningen på fastigheten övergår till köparen vid ett överenskommet datum.
  • Router och tv-box ägs av fiberföreningen. Fiberomvandlaren ägs av Telia. Lämna kvar utrustningen i huset när du flyttar.
  • När det är dags att flytta ringer du till Telia på telefon 90 200 och säger upp basutbudet och eventuella tilläggstjänster. Då slutar Internet, tv och telefoni att fungera. På så vis kan den nya ägaren aktivera bastjänsterna i eget namn.

Hälsningar
Styrelsen för Källeryds fiberförening
2023-12-03

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.